Zapraszamy do obejrzenia relacji z warsztatów FZP, podczas których zostały zaprezentowane dobre praktyki wspierające równowagę pomiędzy życiem zawodowym i rodzinnym w instytucjach publicznych.
Nowe wyzwania dla administracji publicznej
Rynek pracy w Polsce stał się rynkiem pracownika. Zdolność pozyskania i utrzymania pracowników to również ogromne wyzwanie dla administracji publicznej. Instytucje publiczne chcąc zatrudniać i zatrzymać wysokiej jakości specjalistów muszą coraz częściej podejmować działania dostosowujące warunki pracy i zatrudnienia do pozostałych sektorów gospodarki.
Dobre praktyki
Celem spotkania była wymiana doświadczeń w stosowanych przez administrację publiczną programów wspierających równowagę pomiędzy życiem zawodowym i rodzinnym. W trakcie spotkania zaprezentowane zostały mechanizmy godzenia ról, takie jak elastyczne godziny pracy, prace zdalna oraz inne narzędzia work-life balance.
Ponadto uczestnicy miniwarsztatów dowiedzieli się jak pozyskać pracowników i utrzymać tych najlepszych z wykorzystaniem podejścia employer branding oraz jak zbudować Program Równowaga Praca-Życie w organizacji?
Uczestnicy
Wydarzenie adresowane było do kadry kierowniczej, przedstawicieli komórek kadrowych oraz wszystkich osób zainteresowanych wspieraniem efektywnych warunków pracy oraz podnoszeniem standardów zatrudnienia w instytucjach publicznych.
Program
09:30 – 10:00 Rejestracja
10:00 – 10:10 Otwarcie
dr Wojciech Federczyk, Dyrektor Krajowej Szkoły Administracji Publicznej im. Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej Lecha Kaczyńskiego
10:10 – 11:00 Prezentacje
- Rodzina i praca – to się opłaca! Prezentacja nowej platformy MRPiPS
Małgorzata Sarzalska, Dyrektor Departamentu Analiz Ekonomicznych i Prognoz Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej - Bezpieczni na starcie – zdrowi na mecie – działania prewencyjne ZUS
Małgorzata Nietopiel, Dyrektor Departamentu Prewencji i Rehabilitacji, ZUS
Hanna Sikora, Wicedyrektor Departamentu Spraw Pracowniczych, ZUS
11:00 – 12:00 Panel dyskusyjny: Jaki urzędnik pracuje efektywnie?
- Magdalena Eilmes-Klasińska, Naczelnik Wydziału Zarządzania Kompetencjami Kadr Państwa, Departament Służby Cywilnej KPRM
- Joanna Kotzian, Menedżer ds. Employer Brandingu w HRK S.A.
- Anna Rotter, Radca prawny, Departament Prawny, Ministerstwo Finansów
- dr Cecylia Sadowska-Snarska, Prezes Instytutu Rynku Pracy i Edukacji
Moderator: dr Marcin Sakowicz, Doradca Dyrektora, KSAP
12:00 – 12:30 Przerwa kawowa
12:30 – 15:00 Miniwarsztat
- Jak pozyskać pracowników i utrzymać tych najlepszych?
Joanna Kotzian - Jak zbudować Program Równowaga Praca-Życie w organizacji?
dr Cecylia Sadowska-Snarska