Jak budować pozytywny wizerunek pracodawcy? Employer branding w instytucji publicznej.

W trakcie sesji 29 października br. (wtorek) chcemy przybliżyć istotę Employer Brandingu i wagę tego długofalowego procesu. Powiemy dlaczego konieczne jest dbanie o markę pracodawcy z punktu widzenia trendów na rynku pracy. Zaprezentujemy strategiczne podejście Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej oraz Ministerstwa Klimatu i Środowiska w budowaniu marki atrakcyjnego pracodawcy. Zapraszamy także do dyskusji panelowej: Wizerunek pracodawcy w sektorze publicznym: jak skutecznie budować markę pracodawcy?

Po panelu zapraszamy na miniwarsztat, w trakcie pierwszego uczestnicy dowiedzą się jak zaprojektować strategię wizerunkową marki pracodawcy od A do Z – w drugim warsztacie przedstawiciele administracji będą rozwijać swoje umiejętności w planowaniu i realizowaniu działań Employer Branding w mediach społecznościowych. Wreszcie zaprezentujemy studium przypadku i doświadczenia ZUS pt. Jak przyciągnąć i jak zatrzymać pracownika?.

ADRESAT WYDARZENIA

Wydarzenie adresowane jest do kadry kierowniczej, menedżerów na co dzień zarządzających organizacjami publicznymi, przedstawicieli komórek kadrowych, osób zajmujących się komunikacją i promocją oraz do wszystkich osób zainteresowanych tematyką budowania marki pracodawcy.

MIEJSCE

Krajowa Szkoła Administracji Publicznej
ul. Wawelska 56, 00-922 Warszawa

Sesja stacjonarna

29.10.2024 r. (wtorek), godz. 10:00- 15:30 

PROGRAM

 9:30 – 10:00  Rejestracja

10:00 – 10:10  Otwarcie

  • Małgorzata Bywanis-Jodlińska, Dyrektor Krajowej Szkoły Administracji Publicznej im. Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej Lecha Kaczyńskiego
  • Zbigniew Derdziuk, Prezes Zakładu Ubezpieczeń Społecznych

10:10 – 11:00  Prezentacje

  • Co rynek pracy mówi pracodawcom administracji publicznej, czyli dlaczego koniecznie trzeba dbać o markę pracodawcy?, Anna Macnar CEO HRM Institute  

  • Strategia budowania marki atrakcyjnego pracodawcy w administracji publicznej. Jak to wygląda w praktyce?, Beata Bryłka, Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej, Ewelina Rożyło-Błońska, Ministerstwo Klimatu i Środowiska

11:00 – 12:00   Panel dyskusyjny

Wizerunek pracodawcy w sektorze publicznym: jak skutecznie budować markę pracodawcy?

  • Anna Macnar, CEO HRM Institute  
  • Kamil Rodzik, Zastępca Dyrektora Departamentu Służby Cywilnej, KPRM
  • Marta Szlachcic, Dyrektor Departamentu Zasobów Ludzkich, ZUS

Moderator, dr Marcin Sakowicz, Doradca Dyrektora KSAP

12:10 – 12:30  Przerwa

12:30 – 13:30  Studium przypadku

  • Jak przyciągnąć i jak zatrzymać pracownika – studium przypadku na przykładzie
    Zakładu Ubezpieczeń Społecznych
    • Anna Maćkowiak, dyrektor Oddziału ZUS we Wrocławiu
    • Anna Błaszkiewicz, naczelnik wydziału Organizacji i Analiz, Oddział ZUS we Wrocławiu
    • Adrian Wojczuk, naczelnik wydziału Koordynacji, Analityki i Wsparcia Usług Świadczeniowych, Oddziału ZUS we Wrocławiu

12:30 – 15:30  Warsztaty

  • Miniwarsztat 1: Employer branding strategicznie, czyli jak zaprojektować strategię wizerunkową marki pracodawcy od A do Z, Anna Macnar CEO HRM Institute

  • Miniwarsztat 2: Jak zaplanować (i realizować) działania EB w mediach społecznościowych? Julia Sobolewska, specjalistka ds. komunikacji i doświadczony szkoleniowiec
PREZENTACJE

1. Co rynek pracy mówi pracodawcom administracji publicznej, czyli dlaczego koniecznie trzeba dbać o markę pracodawcy?

Anna Macnar

CEO HRM Institute; doświadczona ekspertka, strateżka marki pracodawcy, pasjonatka kultury organizacyjnej, zarządzania talentami i synergii marek. Konsultantka, szkoleniowiec, trenerka, wykładowca (m.in.: AGH, SGH, Politechnika Krakowska, UE Poznań). Autorka książki „Employer branding bez tajemnic” oraz innych publikacji na temat budowania wizerunku pracodawcy, kultury organizacyjnej, EVP, identyfikacji wartości, misji i wizji firmy, storytellingu w employer brandingu, pokoleń na rynku pracy. Organizatorka konferencji, szkoleń i warsztatów z obszaru komunikacji, doceniania i budowania strategii marki pracodawcy. Od lat śledzi trendy EB, prowadzi autorskie badania, dzieli się wiedzą i doradza czołowym pracodawcom. Współpracuje z międzynarodowymi ekspertami i firmami w zakresie badań employer brandingowych. Oferowana wiedza inspiruje uczestników do wprowadzenia działań w swoich firmach.

2. Strategia budowania marki atrakcyjnego pracodawcy w administracji publicznej. Jak to wygląda w praktyce?

Beata Bryłka

Od lat związana z tematyką HR, szczególnie w zakresie projektów rekrutacyjnych i działań związanych z employee journey. Dba o budowanie zaangażowania pracowników na każdym etapie ich ścieżki w organizacji. Obecnie jako menedżer w Wydziale Rekrutacji i Marki Pracodawcy w Ministerstwie Funduszy i Polityki Regionalnej rozwija strategię employer brandingową i koordynuje działania mające na celu przyciąganie kandydatów kierujących się wartościami spójnymi z wartościami Ministerstwa.

Ewelina Rożyło-Błońska

HR’owiec, menedżer, asesor, psycholog z powołania i wykształcenia, absolwentka Wydziału Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego. Od 15 lat związana ze służbą cywilną i „miękkim HR`em”. Obecnie naczelnik wydziału Naboru i Promocji Pracodawcy w Ministerstwie Klimatu i Środowiska. Odpowiada za proces rekrutacji oraz działania employer brandingowe w ministerstwie.

Od początku kariery zawodowej związana z obszarem zarządzania zasobami ludzkimi. Zrealizowała wiele procesów rekrutacyjnych, zaprojektowała i przeprowadziła ocenę 360° kadry menadżerskiej. Posiada doświadczenie w tworzeniu modelów kompetencyjnych i strategii budowania marki pracodawcy. Swoje wykształcenie psychologiczne wykorzystuje tworząc narzędzia rekrutacyjne oraz badając kompetencje kierownicze z wykorzystaniem testów psychologicznych. Od kilku lat szczególnie bliskie jej sercu są tematy związane z employer brandingiem i budowaniem wizerunku pracodawcy w mediach społecznościowych.

PANELIŚCI

Anna Macnar

Informacja w zakładce PREZENTACJE

Kamil Rodzik

Zastępca dyrektora w Departamencie Służby Cywilnej KPRM, odpowiedzialny m.in. za promocję służby cywilnej oraz rozwiązania systemowe z obszaru ZZL. Urzędnik z wieloletnim doświadczeniem w obszarze naboru, komunikacji wewnętrznej i budowania pozytywnego wizerunku. Autor książki pt. “Nowoczesny nabór i employer branding w administracji publicznej”- pierwszego praktycznego przewodnika w obszarze naboru budowania marki pracodawcy w sektorze publicznym. Zwolennik i orędownik nowoczesnej i otwartej administracji.

Marta Szlachcic

Dyrektor Departamentu Zarządzania Zasobami Ludzkimi w ZUS, z wykształcenia psycholożka, od wielu lat pełni funkcje kierownicze w obszarze HR w dużych organizacjach z sektora usług i produkcji (PGNiG SA, JSW SA, KGHM Polska Miedź SA). Orędowniczka zrównoważonego rozwoju jako sposobu na realizację celów firmy.

WARSZTATY

Studium przypadku: Jak przyciągnąć i jak zatrzymać pracownika – studium przypadku na przykładzieZakładu Ubezpieczeń Społecznych

Warsztat poprowadzą:

  • Anna Maćkowiak, dyrektor Oddziału ZUS we Wrocławiu
  • Anna Błaszkiewicz, naczelnik wydziału Organizacji i Analiz, Oddział ZUS we Wrocławiu
  • Adrian Wojczuk, naczelnik wydziału Koordynacji, Analityki i Wsparcia Usług Świadczeniowych, Oddziału ZUS we Wrocławiu

Miniwarsztat 1: Employer branding strategicznie – czyli jak zaprojektować strategię
wizerunkową marki pracodawcy od A do Z?

Warsztat adresowany jest doosób zarządzających zasobami ludzkimi w administracji publicznej, urzędach, specjalistów i ekspertów pracujących z ludźmi. Uczestnicy warsztatu nauczą się jak, krok po kroku, tworzyć strategię employer brandingową, dostosowaną do specyfiki administracji publicznej. Zrozumieją, jak skutecznie budować pozytywny wizerunek pracodawcy, by przyciągać i utrzymać talenty.

Warsztat poprowadzi:

Anna Macnar

Informacja w zakładce PREZENTACJE

Miniwarsztat 2: Jak zaplanować (i realizować) działania EB w mediach społecznościowych?

Warsztat adresowany do osób realizujących działania EB w mediach społecznościowych. W trakcie warsztatu spróbujemy wspólnie odpowiedzieć na pytanie: jak skutecznie budować wizerunek instytucji, korzystając z możliwości, jakie dają media społecznościowe? Zaczniemy od zastanowienia się, jakie są oczekiwania (potencjalnych) pracowników i zaprojektujemy wybór odpowiednich narzędzi, które mogą na nie odpowiadać. Opracujemy pomysły, które możemy zastosować, i podzielimy się dobrymi praktykami. Zastanowimy się jak (i czy) wykorzystywać trendy oraz wypróbujemy narzędzia, które ułatwiają tworzenie atrakcyjnych treści.

Warsztat poprowadzi:

Julia Sobolewska

Specjalistka ds. komunikacji i doświadczony szkoleniowiec. Łączy doświadczenie z sektora publicznego i prywatnego. Przez długi czas zajmowała się komunikacją w sektorze publicznym. Doświadczenie zdobywała w obszarze szkolnictwa wyższego i edukacji – odpowiadała, m.in. za akcję „Student sam w domu”, która dotarła do miliona osób, projekt „Wejdź do Strefy Komfortu z PSRP”, poświęcony wsparciu psychologicznemu w uczelniach. Pracowała w służbie cywilnej w Centrum Informacyjnym Rządu w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów.

Od lat działała w obszarach ESG (w szczególności „S”) po godzinach pracy. Teraz – w PZU Zdrowie – ma to w codziennym grafiku służbowym. Dba więc o wspieranie inicjatyw, które dokładają cegiełkę do zrównoważonego rozwoju i interesujące komunikowanie wspólnych działań.

ZGŁOSZENIA

Zgłoszenia na spotkanie i warsztaty przyjmujemy za pośrednictwem formularza rejestracyjnego. Link do formularza. Link będzie aktywny do 25 października 2024 r. (do godz. 16:00), po tym terminie rejestracja zostanie zakończona.

Miejsca na warsztatach są limitowane. Osoby zarejestrowane na warsztaty i studium przypadku otrzymają potwierdzenie udziału najpóźniej na 1 dzień przed datą wydarzenia. Prosimy, aby rejestrować się tylko na jeden warsztat/studium.

Udział w spotkaniu i miniwarsztatach jest bezpłatny.