ZARZĄDZANIE WIEDZĄ. Jak systemowo usprawnić wykorzystanie zasobu wiedzy w administracji publicznej?

W trakcie spotkania 18 kwietnia br. przedstawione zostaną powody, dla których należy zwracać uwagę na zasób wiedzy w organizacji, a także przykładowe procesy i modele zarządzania wiedzą.  Zaprezentowane zostaną także doświadczenia z zarządzania zasobami wiedzy w Ministerstwie Klimatu i Środowiska. Zapraszamy także do dyskusji panelowej: „Jak systemowo zarządzać wiedzą w instytucjach publicznych?  W trakcie miniwarsztatów uczestnicy będą mogli zastanowić się nad koncepcją wdrożenia systemu zarządzania wiedzą  i przygotować wstępne założenia projektu. Ponadto dowiedzą się jak do budowy spójnego i całościowego systemu zarządzania wiedzą  można wykorzystać – CAF – Wspólną Metody Oceny oraz narzędzia Total Quality Management.

Do zobaczenia na sesji stacjonarnej w KSAP!

ADRESAT WYDARZENIA

Projekt adresowany jest do liderów oraz menedżerów w administracji rządowej oraz samorządowej, osób odpowiedzialnych za tworzenie programów, interwencji publicznych, a także wszystkich zainteresowanych wykorzystaniem narzędzi behawioralnych w zarządzaniu instytucjami publicznymi.

MIEJSCE

Krajowa Szkoła Administracji Publicznej im. Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej Lecha Kaczyńskiego
ul. Wawelska 56, 00-922 Warszawa

Sesja stacjonarna, s. AULA

PROGRAM

18 kwietnia 2023 r.

9:30 – 10:00     Rejestracja

10:00 – 10:05   Otwarcie, dr Wojciech Federczyk, Dyrektor KSAP

10:05 – 11:00   Prezentacje

Gdyby wiedział wtedy to co wiem dziś… Słów kilka o zarządzaniu wiedzą

prof. Paweł Wyrozębski, Katedra Zarządzania  Projektami, Szkoła Główna Handlowa

Przykład zarządzania zasobami wiedzy na podstawie doświadczeń Ministerstwa Klimatu i Środowiska

Aleksandra Malarz, Radca, Departament Funduszy Europejskich, Ministerstwo Klimatu i Środowiska

11:00 – 12:00   Panel dyskusyjny

Jak systemowo zarządzać wiedzą w instytucjach publicznych?

  • Monika Malinowska, Radca-HR, Departament Finansowy, Biuro Rzecznika Praw Pacjenta,
  • Piotr Nowicki, Wicedyrektor Departamentu Zarządzania Zasobami Ludzkimi, Zakład Ubezpieczeń Społecznych
  • dr Dionizy Smoleń, Partner PricewaterhouseCoopers (PwC)
  • prof. Jacek Strojny, Wydział Zarządzania, Politechnika Rzeszowska
  • prof. Paweł Wyrozębski, Katedra Zarządzania Projektami, Szkoła Główna Handlowa

Moderator, dr Marcin Sakowicz, Doradca Dyrektora KSAP

12:00 – 12:30  Przerwa

12:30 – 15:00  Warsztaty

Miniwarsztat 1: Wdrożenie systemowego zarządzania wiedzą w instytucji publicznej – warsztaty z budowania koncepcji projektu., prof. Jacek Strojny.

Miniwarsztat 2: Jak wykorzystać CAF i narzędzia TQM w zarządzaniu wiedzą?
Marek Jefriemienko

MINIWARSZTATY

Miniwarsztat I: Wdrożenie systemowego zarządzania wiedzą w instytucji publicznej – warsztaty z budowania koncepcji projektu

Celem warsztatu jest pogłębienie wiedzy i umiejętności w opracowaniu korzyści oraz uzasadnienia wdrożenia systemu zarządzania wiedzy w administracji publicznej. Warsztat poświęcony będzie przygotowaniu do wdrożenia systemu zarządzania wiedzą w instytucji publicznej, przy zastosowaniu podejścia projektowego. Uczestnicy zapoznają się z modelem fazowym projektu wdrożeniowego, sformułują wstępne założenia (karta projektu) oraz koncepcję funkcjonalną systemu zarządzania wiedzą (struktura i opis).  

Warsztat przeprowadzi:

PROF. JACEK STROJNY

Profesor uczelni, kierownik Zakładu Zarządzania Projektami na Wydziale Zarządzania Politechniki Rzeszowskiej, Prezes Zarządu Central European Institute of Management. Autor ponad 150 prac naukowych z zakresu zarządzania systemowego, zarządzania rozwojem terytorialnym, analiz wielokryterialnych oraz przedsiębiorczości i innowacji. Współpracuje z przedsiębiorstwami, organizacjami pozarządowymi i instytucjami sektora publicznego. Zarządzał lub był zaangażowany w ponad 120 projektów. Jest m.in. asesorem Polish Project Excellence Award, członkiem Rady Programowej International Project Management Association, konsultantem Kancelarii Prezesa Rady Ministrów, w zakresie wdrażania metodyki zarządzania projektami w sektorze rządowym oraz ekspertem Związku Miast Polskich, w zakresie metodyki Systemu Monitorowania Usług Publicznych. Specjalizuje się we wdrażaniu systemowego podejścia procesowo-projektowego w różnych organizacjach. 

 

Miniwarsztat II: Jak wykorzystać CAF i narzędzia TQM w zarządzaniu wiedzą?

Celem warsztatu jest poznanie narzędzi diagnozy stanu zarządzania wiedzą oraz doskonalenie procesów  w tym obszarze w instytucji publicznej. Uczestnicy dowiedzą się jak do budowy spójnego i całościowego systemu zarządzania wiedzą można wykorzystać CAF – Wspólną Metody Oceny oraz narzędzia Total Quality Managment. W trakcie warsztatów omówimy także wyzwania związane z utrzymaniem jakości zarządzania wiedzą. 

Warsztat przeprowadzi:

MAREK JEFREMIENKO

Doradca, ekspert w zarządzaniu administracją publiczną w Polsce i w innych krajach. Posiada 22 letnie doświadczenie i praktykę we wdrażaniu wielu narzędzi zarządzania w administracji samorządowej i rządowej, w zakresach: planowanie i zarządzanie strategiczne, zarządzanie jakością w administracji publicznej, ewaluacja i monitoring. Posiada Certyfikat European Institute of Public Administration, CAF i  CAF External Feedback.   

Autor i współautor wielu publikacji, artykułów prasowych, filmów szkoleniowych i programów telewizyjnych, dotyczących samorządu terytorialnego i administracji publicznej. 

PREZENTACJE

 prof. Paweł Wyrozębski, Katedra Zarządzania  Projektami, Szkoła Główna Handlowa

Profesor Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Przewodniczący Rady Programowej na kierunku Zarządzanie projektami w SGH. Współorganizator i wieloletni wykładowca Podyplomowych Studiów Zarządzania Projektami SGH oraz Podyplomowych Studiów Oceny i Audytu Projektów. Wykładowca programu SGH-WUM MBA w ochronie zdrowia oraz Master of Business Administration Executive (MBA Executive) Wydziału Inżynierii Zarządzania Politechniki Białostockiej. Certyfikowany specjalista w zakresie zarządzania projektami (PRINCE2®, AgilePM®, Scrum PSM), ryzykiem (M_o_R®), portfelami (MoP®) i programami projektów (MSP®) oraz facylitacji (Metodyka Process Iceberg®).

Od przeszło 20 lat kierownik, współorganizator i konsultant projektów doradczych, szkoleniowych i naukowo-badawczych. Kierownik projektu „Kierunek na Zarządzanie Projektami!”, zwycięzcy konkursu Polish Project Excellence Award w kategorii „Nowe technologie, nauka i innowacje” organizowanego przez International Project Management Association w 2022 roku.

W toku swojej kariery zawodowej współpracował w zakresie zarządzania projektami z organizacjami takimi jak: Ministerstwo Zdrowia RP, Agencja Oceny Technologii Medycznych i Taryfikacji, Ministerstwo Spraw Zagranicznych RP, Rządowe Biuro Monitorowania Projektów (KPRM), Krajowa Szkoła Administracji Publicznej, Najwyższa Izba Kontroli,  Instytut Pamięci Narodowej, Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, PGE Bełchatów, KGHM Polska Miedź S.A., Urząd Miasta w Olsztynie, Ten Step Sp. z o.o. i  inne.

Specjalizuje się w zagadnieniach zarządzania projektami, w szczególności metodyk i standardów zarządzania projektami (PRINCE2, PMI, Agile), strategicznego zarządzania projektami i funkcjonowania biur zarządzania projektami (PMO), zagadnień planowania i kontroli przebiegu projektów, informatycznego wsparcia i narzędzi dla zarządzania projektami, zagadnień organizacji projektowej i innych. Członek stowarzyszeń fachowych (PMI, IPMA) i propagator idei zarządzania projektami także poza środowiskiem akademickim (m.in. Ekonomiczny Uniwersytet Dziecięcy i Akademia Młodego Ekonomisty).

Aleksandra Malarz, Radca, Departament Funduszy Europejskich, Ministerstwo Klimatu i Środowiska

Absolwentka wydziału prawa Uniwersytetu Jagiellońskiego i Krajowej Szkoły Administracji Publicznej. Jako pierwsza Polka uczestniczyła w YLP – programie rządu japońskiego dla młodych liderów i uzyskała tytuł Master od Public Administration w Graduate Institute for Policy Studies w Tokio. Ukończyła studia podyplomowe w zakresie nowoczesnej promocji i prawa konkurencji oraz szereg szkoleń krajowych i zagranicznych w ww. zakresie. 

Swoją karierę zawodową związała z obszarem ochrony środowiska, pełniąc funkcje kierownicze lub doradcze, a także realizując projekty. Interesuje się zarządzaniem.

PANELIŚCI
 

Monika Malinowska, Radca-HR, Departament Finansowy, Biuro Rzecznika Praw Pacjenta

Absolwentka program Executive MBA – UW, magister prawa. Ponad 15-letnie doświadczenie w zarządzaniu kapitałem ludzkim. Członkini Stowarzyszenia Dziennikarzy RP. Pasjonatka dobrostanu i białej ceramiki. Nauczycielka jogi. Finalistka People Innovation 2022.  

Obecnie odpowiedzialna za HR w Biurze Rzecznika Praw Pacjenta.

 

Piotr Nowicki, Wicedyrektor Departamentu Zarządzania Zasobami Ludzkimi, Zakład Ubezpieczeń Społecznych

Prawnik, posiada 20 letnie doświadczenie w administracji publicznej, z czego kilkanaście lat bezpośrednio związany z rozwojem pracowników. Twórca jednego z pierwszych w administracji publicznych zespołu trenerów wewnętrznych. Specjalista w zakresie systemów ocen okresowych oraz budowania i rozwijania modeli kompetencyjnych. Autor wielu programów szkoleń, w szczególności dedykowanych podnoszeniu kwalifikacji zawodowych kadry kierowniczej. Prelegent na konferencjach naukowych oraz branżowych.

 

 

dr Dionizy Smoleń, Partner PricewaterhouseCoopers (PwC)

Partner PwC, odpowiada za projekty doradcze realizowane dla administracji publicznej w Polsce. Specjalizuje się w usprawnieniach organizacyjnych, strategiach i programach rozwoju oraz działaniach związanych ze wspieraniem rozwoju gospodarczego. Od ponad 15 lat doradza administracji publicznej w procesach modernizacyjnych. Pełnił funkcje zastępcy dyrektora departamentu w Ministerstwie Gospodarki oraz Ministerstwie Rozwoju Regionalnego. Jest absolwentem Krajowej Szkoły Administracji Publicznej.

 

prof. Jacek Strojny, Wydział Zarządzania, Politechnika Rzeszowska

BIO

 

 

 

 

prof. Paweł Wyrozębski, Katedra Zarządzania Projektami, Szkoła Główna Handlowa

BIO

 

 

 

 

 

 

Tomasz Ugryn, radca w Rządowym Biurze Monitorowania Projektów (Rządowe Centrum Analiz, Kancelaria Prezesa Rady Ministrów).

Kilkunastoletnie doświadczenie zawodowe zdobywał w departamentach strategicznych ministerstw przy monitoringu projektów strategicznych i tworzeniu strategii (m.in. Strategii na rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju, Krajowego Planu Odbudowy). Socjolog, absolwent Uniwersytetu Warszawskiego i Szkoły Głównej Handlowej. Prowadził zajęcia na UW z zakresu zarządzania projektami, a jako ekspert współpracował z NGO

 

ZGŁOSZENIA

Zgłoszenia na spotkanie i warsztaty przyjmujemy do 14 kwietnia br., za pośrednictwem formularza rejestracyjnego. Link do formularza.

Link będzie aktywny do 14 kwietnia 2023 r. (do godz. 14:00), po tym terminie rejestracja zostanie zakończona.

Miejsca na warsztatach są limitowane. Osoby zarejestrowane na warsztaty otrzymają potwierdzenie udziału w ciągu dwóch dni roboczych. Prosimy, aby rejestrować się tylko na jeden warsztat.

Udział w spotkaniu i miniwarsztatach jest bezpłatny.