Efekt Synergii – zmiana. Jak właściwie zarządzać zmianą w instytucjach publicznych?

W trakcie sesji przedstawione zostaną projekty wdrożeniowe, zrealizowane w polskich instytucjach administracji publicznej, wdrożone w ramach projektu SYNERGIA. Projekty te traktujemy jako inspirację do działania, ale też upowszechnienie dobrych praktyk, wypracowanych w ramach tego międzynarodowego projektu, obejmującego doświadczenia instytucji administracji z Polski, Łotwy, Bułgarii i Węgier. W trakcie sesji wręczone zostaną certyfikaty wdrożenia z IV edycji projektu Synergia i zaprezentowana publikacja, zawierająca dobre praktyki zarządzania instytucją w administracji publicznej, przygotowana na bazie wniosków wypracowanych przez uczestników projektu Synergia. W ramach przewidzianego panelu dyskusyjnego chcemy zastanowić się co zrobić, aby wprowadzane zmiany przebiegały sprawnie, nie towarzyszył im chaos, a proces prowadził do założonych wcześniej pozytywnych rezultatów. I jak sprawić by zmiany były trwałe? 

Sesja ma charakter konferencji peer-learningowej.

ADRESAT WYDARZENIA

Projekt adresowany jest do liderów oraz menedżerów w administracji rządowej oraz samorządowej, na co dzień zarządzających organizacjami publicznymi oraz do wszystkich osób zainteresowanych usprawnieniem zarządzania w instytucjach publicznych.

MIEJSCE

Krajowa Szkoła Administracji Publicznej im. Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej Lecha Kaczyńskiego
ul. Wawelska 56, 00-922 Warszawa

Sesja stacjonarna, s. AULA

PROGRAM

11 grudnia 2023 r.

10:30 – 11:00   Rejestracja

11:00 – 11:10   Otwarcie

  • dr Wojciech Federczyk, Dyrektor Krajowej Szkoły Administracji Publicznej im. Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej Lecha Kaczyńskiego
  • Artur Wdowczyk, koordynator programu edukacyjno-kooperacyjnego projektu SYNERGIA, Podsumowanie programu edukacyjnego Synergia

11:10 – 11:20   Wręczenie certyfikatów wdrożenia uczestnikom IV edycji projektu Synergia

11:20 – 11:50   Prezentacje projektowe  – moderacja dr Anna Jaroń

  • Warmińsko-Mazurski Urząd Wojewódzki w Olsztynie
  • Wojewódzka Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Warszawie
  • Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki WodnejGłówny Inspektorat Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych
  • Mazowiecki Urząd Wojewódzki w Warszawie

Komentarz po prezentacjach dr Anna Jaroń, doradca Dyrektora KSAP

12:00 – 13:00   Jak właściwie zarządzać wdrażaniem zmian w instytucjach publicznych? – panel dyskusyjny

  • Justyna Duszyńska-Cichy, Lider Obszaru – Dyrektor, Departament Projektów Europejskich, Centrum Łukasiewicz
  • Anita Ryng, Menedżerka ds. Relacji z Sektorem Publicznym,  IKEA Retail Polska
  • dr Dionizy Smoleń, Partner PricewaterhouseCoopers (PwC)

Moderator dr Przemysław Rzodkiewicz, Główny Inspektor Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych

13:00 – 13:10   Efekt Synergii, Minipodręcznik Maxipraktyk, Dobre praktyki zarządzania instytucją w administracji publicznej.

Prezentacja publikacji, Dagmir Długosz

13:10 – 14:00   Lunch oraz networking

PREZENTACJE

1. Warmińsko-Mazurski Urząd Wojewódzki w Olsztynie

Zintegrowany Program Rozwoju Zawodowego Kadry Kierowniczej – program budowania warsztatu zarządczego – (prezentacja), Agnieszka Pacer-Lach, Dyrektor Wydziału Organizacji i Kadr WMUW

2. Wojewódzka Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Warszawie

Synergia i rozwój kluczowych kompetencji, jako inwestycja w kapitał ludzki w strukturach Państwowej Inspekcji Sanitarnej województwa mazowieckiego – (prezentacja), Paweł Piwowar, Kierownik Sekcji Organizacyjnej w Oddziale Organizacyjnym, Kadr i Rozwoju zasobów Ludzkich

3. Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej

Przygotowanie do transformacji kultury organizacyjnej, w kierunku kultury wpływającej pozytywnie na tworzenie organizacji inteligentnej i zwinnej, która stabilnie, skutecznie i efektywnie wspiera przedsięwzięcia i inicjatywy służące środowisku oraz działania na rzecz transformacji w kierunku gospodarki niskoemisyjnej – (prezentacja), Sławomir Mazurek, Zastępca Prezesa Zarzadu NFOŚiGW

4. Główny Inspektorat Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych

Budowa wspierającej kultury pracy w IJHARS, poprzez zarządzanie projektami, z apetytem na ewolucyjny turkus – (prezentacja), Marzena Chacińska, Dyrektor Biura Współpracy Międzynarodowej GIJHAR

5. Mazowiecki Urząd Wojewódzki

Przygotowanie założeń do implementacji narzędzia informatycznego do zarządzania projektami w Mazowieckim Urzędzie Wojewódzkim – (prezentacja), Wojciech Brodzik, Dyrektor Biura Informatyki MUW

PANELIŚCI

Justyna Duszyńska-Cichy, Lider Obszaru – Dyrektor, Departament Projektów Europejskich, Centrum Łukasiewicz

Prawnik, menedżer, ekspert rynku cyfrowego. Przez 10 lat sprawowała funkcje kierownicze w Ministerstwie Cyfryzacji. Blisko 7 lat pełniła funkcję Sekretarza Komitetu Rady Ministrów do spraw Cyfryzacji. Reprezentowała polski Rząd w grupach roboczych przy Komisji Europejskiej. Realizowała projekty dotyczące m.in. identyfikacji elektronicznej, interoperacyjności, e-usług publicznych, a także wdrażała zmiany prawne znoszące bariery w obszarze cyfryzacji. W roli Koordynatora Grupy Badawczej Transformacja Cyfrowa w Sieci Badawczej Łukasiewicz była odpowiedzialna m.in. za definiowanie agendy badawczej, identyfikację potrzeb w infrastrukturze badawczej oraz wsparcie budowy konsorcjów do projektów B+R finansowanych z funduszy krajowych i zagranicznych. Aktualnie kieruje Departamentem Projektów Europejskich w Centrum Łukasiewicz. Reprezentuje Łukasiewicza w European Association of Research and Technology Organisations (EARTO) oraz Alliance for the Internet of Things Innovation (AIOTI). Członek Grupy roboczej ds. Sztucznej Inteligencji przy KPRM.

Anita Ryng, Menedżerka ds. Relacji z Sektorem Publicznym,  IKEA Retail Polska

Do IKEA Retail Polska dołączyła niemal 6 lat temu jako Public Affairs Manager, a następnie Dyrektorka ds. Komunikacji w Dziale Komunikacji. Do roku 2017 pracowała w sektorze publicznym, zajmując się m.in. współpracą międzynarodową, funduszami unijnymi oraz prywatyzacją. Odpowiadała także za wspieranie politycznej i gospodarczej współpracy polsko-holenderskiej w Ambasadzie RP w Niderlandach. Jest absolwentką filologii germańskiej, Krajowej Szkoły Administracji Publicznej oraz podyplomowych studiów zarządzania w Szkole Głównej Handlowej. Prywatnie entuzjastka podróży, jazdy konnej, muzyki luzofońskiej oraz jazzu. Wolontariuszka Polskiego Forum Migracyjnego, pomagająca osobom z doświadczeniem uchodźczym w nauce.

Dionizy Smoleń, Partner PricewaterhouseCoopers (PwC)

Partner PwC, odpowiada za projekty doradcze realizowane dla administracji publicznej w Polsce. Specjalizuje się w usprawnieniach organizacyjnych, strategiach i programach rozwoju oraz działaniach związanych ze wspieraniem rozwoju gospodarczego. Od ponad 15 lat doradza administracji publicznej w procesach modernizacyjnych. Pełnił funkcje zastępcy dyrektora departamentu w Ministerstwie Gospodarki oraz Ministerstwie Rozwoju Regionalnego. Jest absolwentem Krajowej Szkoły Administracji Publicznej.

GALERIA WYDARZENIA