Jak pozyskać pracowników i utrzymać tych najlepszych?

Niedobór pracowników sprawił, że firmy coraz częściej sięgają po narzędzia budowania wizerunku. Pracodawcy poszukują pomysłów, które pozwolą im wyróżnić się na rynku pracy i lepiej komunikować ze swoją grupą docelową, sięgają po wielokanałowe kampanie i niekonwencjonalne sposoby komunikacji, dokładają starań, by tworzyć unikalne miejsca pracy.

Administracja publiczna do tej pory bardzo rzadko podejmowała temat employer brandingu, choć problem niedoboru kadr także jej dotyczy. Uczestnicy warsztatu wspólnie z prowadzącą spróbują znaleźć odpowiedzi m.in. na poniższe pytania:

  • Czym jest Employer branding i czy administracja publiczna rzeczywiście go potrzebuje?
  • Co decyduje o sile marki pracodawcy?
  • Jak powinien wyglądać proces budowania wizerunku pracodawcy krok po kroku?
  • Jakie narzędzia budowania wizerunku może stosować administracja publiczna?
  • Jaki wpływ ma Employer brandingu na utrzymanie pracowników?

Warsztat poprowadzi Joanna Kotzian, Menedżer ds. Employer Brandingu w HRK S.A.

Joanna Kotzian

Konsultant z 18-letnim doświadczeniem w obszarze HR. Od 2008 roku współpracuje z klientami jako Menedżer odpowiedzialny za usługę Employer Branding, prowadząc badania wizerunku, opracowując i realizując strategie i kampanie employer brandingowe. Prowadzi badania dobrych praktyk pracodawców, w tym badania dotyczące różnych wymiarów różnorodności. Współpracuje z ekspertami employer brandingu z różnych krajów świata zrzeszonymi w Bernard Hodes Global Network.

Wśród jej klientów jest wiele firm i instytucji z sektora publicznego. Kierowała zespołem ekspertów odpowiedzialnym za przygotowanie platformy promującej narzędzia godzenia ról (www.rodzinaipraca.gov.pl), a także za przygotowanie zasobów merytorycznych dla portalu www.50plus.gov.pl. Współpracowała z OHP przy projektach dotyczących aktywizacji zawodowej młodych ludzi, a na zlecenie PFRON kierowała międzynarodowym projektem badawczym dotyczącym dobrych praktyk w zatrudnianiu osób niepełnosprawnych. Jest współautorką książki „Zarządzanie wiekiem skierowane na osoby 50+. Poradnik dla małych i średnich przedsiębiorców i nie tylko. Warszawa 2015.”, która powstała w ramach projektu  Active 50 realizowanego przez Akademię Rozwoju Filantropii, Akademię im Koźmińskiego i miasto stołeczne Warszawa, a także raportu „Work-life balance. Niewykorzystany potencjał” (2016). Ma na swoim koncie wiele prelekcji na konferencjach branżowych.